Новите изследвания показват, че много изкуствени интелигентни системи са способни да представят невярна информация на човешките потребители. По думите на математика и когнитивен учен от MIT, това поведение може да бъде изключително вредно.
Способността на изкуствен интелект да измами става очевидна в сфери като игрите. Например, CICERO на Meta се оказва опитен лъжец в настолната игра Diplomacy.
Други изследвания показват, че изкуствен интелект може да измами за своите предпочитания или да мами рецензентите да го оценят положително. Проблемът с измамните възможности на изкуствения интелект предизвиква загриженост и се съсредоточават усилия върху намирането на решение.
Някои политики са въведени, но е неясно дали ще бъдат ефективни в решаването на този проблем. По думите на Парк, обществото се нуждае от повече време, за да се подготви за напредничавите измами на бъдещите продукти на изкуствения интелект.
С развитието на измамните възможности, опасностите, които те представляват за обществото, ще се увеличават.