Нека да разгледаме тази тема като сравнение между PS5 и Xbox Series X, които са захранвани от персонализиран хардуер на AMD с архитектури Zen 2 и RDNA 2 CPU/GPU. Конзолата на Microsoft разполага с осемядрен процесор с тактова честота 3,8 GHz (3,6 GHz с активирано едновременно многонишково управление), графичен процесор, задвижван от 52 изчислителни единици с тактова честота 1,825 GHz за приблизителна изчислителна мощност от 12,16 TeraFLOP, и 16 GB GDDR6 SDRAM с разделен дизайн.
От друга страна, PS5 разполага с осемядрен процесор с променлива честота, ограничена до 3,5 GHz, графичен процесор, захранван от 36 изчислителни единици с променлива честота до 2,23 GHz за приблизително 10,13 TeraFLOPS и 16 GB GDDR6 SDRAM с 256-битова шина и 448 GB/s пропускателна способност. Експертите от Digital Foundry споделиха гледна точка за сравнението.
Например, разработчици са отбелязали, че шейдърният компилатор и самият API са по-бързи при PlayStation 5, което може да доведе до по-добра производителност. Въпреки това, други енджини може да са по-производителни на PS5 поради по-високата тактова честота.
Въпреки разликите, в повечето игри разликите между двете конзоли са сравнително малки и осигуряват сравнимо изживяване.